"כל קול קובע": חלוקת השליש בבני ברק – מבוטלת

    מוטי הלפרין No Comments on "כל קול קובע": חלוקת השליש בבני ברק – מבוטלת

    איתי גדסי בפרסום ראשון: על אף שכיום ישנו הסדר בבני ברק של "חלוקת שליש" בין אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס – לאור הריצה הנפרדת למועצת העיר ההסדר הזה מתבטל וכל מפלגה תקבל משאבים על פי כוחה האמיתי בבחירות • מי צפויה להפסיד מההסדר החדש?

    ישיבת ההזדהות בבני ברק, אמש
    18:13
    02.05.24
    אבי מימרן No Comments on ירכב על חמור? ב'סדר רביעי' מנו את הקריטריונים למשיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פחות מחודשיים לבחירות המקומיות, ואיתי גדסי חושף היום (ראשון) בתוכנית 'עניין מקומי' בהגשתו ובהגשת יענקל'ה פרידמן, את הדרמה מאחורי הקלעים בעיר בני ברק. לפי הפרסום, חלוקת השליש המסורתית בבני ברק תבוטל, חלוקת שליש בין שלושת המפלגות החרדיות שהאחראי עליה היה עד כה חנוך זייברט מ'אגודת ישראל' – שכעת כידוע מוטל עליו וטו מצד 'דגל התורה'.

    עד כה היה הסדר של "חלוקת שליש" בין אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס. החלוקה התבטאה במספר התפקידים שקיבלו חברי המועצה של שלושת המפלגות, בעיריית בני ברק, חלוקה אוטומטית שהתבצעה כדי שלא לעורר ויכוחים ומחלוקות. לשם הדוגמה, בקדנציה האחרונה כיהן אברהם רובינשטיין כראש העיר מטעם 'דגל', כאשר בסגנות ראש העיר התחלקו 'אגודה' ו'ש"ס'. אלא שהפעם כאמור החלוקה תתבטל.

    לאור הריצה הנפרדת למועצת העיר, ההסדר הזה מתבטל לפי דרישת דגל התורה וכל מפלגה תקבל משאבים על פי כוחה האמיתי בבחירות. המשמעות היא שכסיסמת הבחירות הידועה, "כל קול קובע" כפשוטו. גדסי מוסיף בתוכניתו כי ייתכן שזה יחליש את אגודת ישראל בבני ברק ויחזק את דגל התורה וש"ס, שצפויות להגדיל את כוחן במועצת העיר על ידי מספר מנדטים רב יותר שיקבלו על פני המפלגה החסידית.



    0 תגובות